Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Kleczanowie

Środa, 2024-05-08

Imieniny: Kornela, Lizy

Sprawozdanie z wycieczki do Ojcowskiego Parku Narodowego

Nowy rok szkolny rozpoczęliśmy udaną wycieczką edukacyjną do Ojcowskiego Parku Narodowego. 30 września 2021 r. o godz. 6.15 klasy IV-VI, pod opieką wychowawców - p. D. Jędrychy i p. A.Chmielewskiej, p. Dyrektor J. Szostak oraz p. katechetki J. Kos, pojechały na wycieczkę do Pieskowej Skały i Ojcowa. Towarzyszyli nam też chętni rodzice. Podróż trwała około 4 godzin.

Na miejscu czekała na nas pani przewodnik, która zaproponowała nam zwiedzanie Zamku w Pieskowej Skale. Budowla znajduje się na wzniesieniu, z którego można podziwiać piękną okolicę. Posłuchaliśmy historii zamku, obejrzeliśmy eksponaty muzealne w jego wnętrzach. Następnie udaliśmy się pod Maczugę Herkulesa, jest to ogromna forma skalna zbudowana z twardych wapieni skalistych. Póniej pojechaliśmy do Ojcowa, gdzie udaliśmy się na obiad  do restauracji, która nazywała się ,,Piwnicą pod nietoperzem". Po posiłku mogliśmy zakupić pamiątki na tutejszym straganie. Następnym punktem programu było zwiedzanie interaktywnego Muzeum Przyrodniczego i seans filmowy na temat fauny i flory ojcowskiego regionu. Na koniec wycieczki udaliśmy się pieszo szlakiem turystycznym na Górę Chełmową, gdzie zobaczyliśmy największą i najdłuższą jaskinię w Ojcowskim Parku Narodowym - Grotę Łokietka. Mieliśmy tam okazję  zobaczyć prawdziwego nietoperza. Po wyjściu z jaskini zeszliśmy na parking z autokarem, a po drodze podziwialiśmy skały i  malownicze, jesienne krajobrazy. Zobaczyliśmy wielką Bramę Krakowską , a co bardziej spragnieni mogli skosztować wody ze Źródełka Miłości. Wycieczkę zakończyliśmy pożegnaniem z przewodnikiem. Do domu wróciliśmy zmęczeni około 22.00, ale w dobrych humorach i ze wspaniałymi wspomnieniami.

Moim zdaniem wycieczka była udana, mimo pochmurnej pogody. Zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc i co najważniejsze - wspólnie spędziliśmy miło czas, zwiedzając atrakacje Jury Krakowsko - Częstochowskiej.

Żaneta Kubicka z kl. V

Foto: DJ, JK, rodzice uczniów