Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Kleczanowie

Niedziela, 2024-04-28

Imieniny: Bogny, Walerii

Laureaci konkursu na wycieczce w Kazimierzu Dolnym

Już po raz czwarty najlepsi uczniowie z kl. IV –VI, laureaci IV Szkolnego Konkursu Wiedzy o Ruchu Ludowym i działalności Batalionów Chłopskich, w nagrodę pojechali na wycieczkę –niespodziankę, której głównym sponsorem od kilku lat jest Przyjaciel Szkoły Stanisław Dobek. W tym roku w gronie laureatów znaleźli się uczniowie: Z. Niewiadomska, K. Smardz, K. Roda, S. Pawłowska, D. Kozioł, K. Godowski, K. Gawlak, P. Chuchmała, J. Pasiek, M. Szwagierczak, W. Zielińska i M. Mazur.  Tym razem za kierunek wycieczki obrano malownicze zakątki Nałęczowa i Kazimierza Dolnego.

16 czerwca 2015 r. uczniowie wraz z Dyrektorem szkoły –Ewą Biernacką, nauczycielami – Zofią Rutkowską i Damianem Jędrychą, działaczem Muzeum Historii Ruchu Ludowego w Warszawie– Stanisławem Dobkiem, doktorem Janem Curyło i członkinią Koła Gospodyń Wiejskich Janiną Forc najpierw pojechali do urokliwego Nałęczowa. Z panią przewodnik zwiedziliśmy Muzeum Stefana Żeromskiego, smakowaliśmy pyszną, gorącą czekoladę i lecznicze wody mineralne w pijalni wód oraz mogliśmy pospacerować po sanatoryjnym,  nałęczowskim  parku wokół XVIII w. Pałacu Małachowskich. W drodze do Kazimierza Dolnego wycieczka zatrzymała się, by podziwiać bajeczną scenerię lessowego wąwozu „Korzeniowy Dół”. Po dotarciu do Kazimierza na uczestników wyprawy czekała moc atrakcji. Najpierw udaliśmy się na obiad do jednej z restauracji przy Rynku. Następnie zwiedziliśmy piękną Starówkę,  kościół i ruiny Zamku z XIV w. Z wielkim zapałem wspinaliśmy się na wzgórze, gdzie zbudowano wielką Basztę, a następnie krętymi schodami dotarliśmy na jej szczyt, skąd rozpościerały się piękne widoki na miasto i  rzekę Wisłę.  Po obejrzeniu panoramy przemaszerowaliśmy na nadwiślaną przystań,  z której wypłynęliśmy statkiem w blisko półtoragodzinny rejs. Zwieńczeniem dnia pełnego wrażeń był spacer po Starówce, pyszne lody i zakup pamiątek, wśród których prym wiodły specjały tutejszych piekarni, czyli  kazimierskie koguty wypiekane z ciasta przypominającego w smaku chałkę.

W końcu nadszedł moment, by pożegnać pełną atrakcji architektoniczną perłę Lubelszczyzny i wrócić do domu. Zdjęcia, zakupione pamiątki, a przede wszystkim  miłe wspomnienia jeszcze długi czas będą przypominały wszystkim o tym niezwykle udanym wyjeździe.

Tradycyjnie składamy serdeczne podziękowania głównemu sponsorowi wycieczki P. Stanisławowi Dobkowi za wielkie serce społecznika dla naszej szkoły.